F A Q

Najczęściej zadawane pytania

Instalacja

Mam kupiony system DOMZZY. Nie wiem od czego zacząć

Do poprawnego działania system DOMZZY musi zostać zainstalowany i skonfigurowany. Procedura jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu. Wszystkie informacje, krok po kroku uzyskasz TUTAJ 

Co to znaczy, że nie muszę modyfikować instalacji elektrycznej?

System DOMZZY zaprojektowany jest w taki sposób aby pasował do KAŻDEJ instalacji elektrycznej.

– nie musisz prowadzić żadnych dodatkowych przewodów,

– nie musisz podłączać przewodu neutralnego “0” aby zasilić moduły oświetlenia

– nie musisz wymieniać przełączników ściennych na nowe,

– nie musisz wymieniać istniejących żarówek*

Można powiedzieć, że jeżeli na twojej ścianie jest działający kontakt i przełącznik ścienny to twoja instalacja jest gotowa do współpracy z systemem DOMZZY

System zaprojektowany jest zgodnie z zasadami Plug & Play. Podłącz, skonfiguruj i używaj

Więcej informacji o instalacji znajdziesz TUTAJ

* niektóre typy żarówek mogą współpracować z systemem z pewnymi ograniczeniami. Sprawdź sekcję “problemy”

Czy mogę samodzielnie zainstalować system?

Instalacja systemu DOMZZY jest bardzo prosta i składa się z kilku kolejno wykonywanych czynności podłączenia i konfiguracji, które zajmują kilka minut ( więcej o instalacji dowiesz się TUTAJ ). Ze względu na fakt, że są to urządzenia elektryczne powinny być zawsze podłączane przez uprawnione i przeszkolone osoby

Ile czasu zajmuje montaż jednego modułu?

Montaż pojedynczego modułu wraz z konfiguracją zajmuje nie więcej niż 2-3 minuty. Jest to czas potrzebny na wymonotwanie ze ściany przełącznika/gniazdka, wpięcie modułu oraz skonfigurowanie w aplikacji. Po tym czasie moduł jest w pełni funkcjonalny i gotowy do pracy

Czy po zamontowaniu kilku modułów mogę za jakiś czas instalować kolejne?

TAK! System DOMZZY jest systemem bardzo elastycznym, pozwalającym rozszerzać bieżącą instalację o kolejne moduły. Możesz zacząć od kilku modułów a następnie w miarę potrzeb dokładać kolejne pokrywając całą  powierzchnię twojego domu. Możesz to zrobić za tydzień, miesiąc lub rok. Zależy to tylko od ciebie i twoich aktualnych potrzeb i możliwości.

Czy muszę używać specjalnych żarówek?

NIE! System DOMZZY jest systemem uniwersalnym, zaprojektowanym tak aby współpracować z szeroką gamą żarówek dostępnych na rynku bez konieczności ich wymiany*:

– żarówki tradycyjne

– żarówki LED

– żarówki CFL

– żarówki halogenowe

Możesz łączyć nie tylko żarówki różnych producentów ale też różnych typów i to na jednym obwodzie. Pamiętaj aby nie przekraczać dopuszczalnych wartości obciążenia określonych w specyfikacji modułów.

* niektóre typy żarówek mogą współpracować z systemem z pewnymi ograniczeniami. Sprawdź sekcję “problemy”

Koszty

Czy system DOMZZY jest drogi?

Jesteśmy przekonani, że wydasz więcej na swój następny nowy telefon niż na system DOMZZY dzięki któremu twoje mieszkanie zyska inteligentne funkcje.

Czy poza zakupem systemu muszę ponieść jakieś dodatkowe koszty?

NIE! System DOMZZY jest zaprojektowany zgodnie z zasadami Plug & Play. Oznacza to, że nie musisz przeprowadzać żadnych remontów, nie musisz modyfikować instalacji, nie musisz zmieniać istniejących przełączników ściennych/kontaktów. Zakup systemu to jedyne koszty jakie ponosisz.

Policzyłem, że nie mam środków na zakup modułów na wszystkie pomieszczenia od razu. Czy mogę kupić system a potem go rozbudowywać?

TAK! To jest ważna cecha systemu DOMZZY Możesz zacząć od mniejszej konfiguracji inwestując mniejszą kwotę a następnie rozszerzać ją w czasie według twoich potrzeb i możliwości. 

Funkcje

Co to jest IntelliSWITCHER?

IntelliSWITCHER to unikalna funkcja systemu DOMZZY polegający na tym, że KAŻDY standardowy przełącznik ścienny staje się inteligentnym punktem sterowania. Możesz bez używania telefonu obsługiwać inteligentne funkcje systemu bezpośrednio z twojej ściany przy użyciu np. włącznika świateł przy łóżku w sypialni. Więc o funkcji IntelliSWITCHER dowiesz się TUTAJ

Czy telefon z systemem iOs jest kompatybilny?

TAK! System DOMZZY jest zaprojektowany do współpracy z telefonami pracującymi z systemem iOs. Odpowiednią aplikację możesz pobrać TUTAJ

Czy telefon z systemem Android jest kompatybilny?

TAK! System DOMZZY jest zaprojektowany do współpracy z telefonami pracującymi z systemem Android. Odpowiednią aplikację możesz pobrać TUTAJ

Czy komputer stacjonarny/laptop z systemem Windows 10 jest kompatybilny?

TAK! System DOMZZY jest zaprojektowany do współpracy z komputerami pracującymi z systemem Windows 10. Odpowiednią aplikację możesz pobrać TUTAJ

Czy mogę ograniczyć dostęp do funkcji systemu moim dzieciom?

TAK! System DOMZZY posiada trzy poziomy kontroli dostępu użytkowników. Możesz tworzyć swoje własne profile użytkowników nadając im indywidualne uprawnienia. Więcej o tej funkcji dowiesz się TUTAJ 

Ile inteligentnych funkcji posiada system DOMZZY?

System DOMZZY rozszerza twoją standardową instalację aż od 10 inteligentnych funkcji! Opis wszystkich funkcji znajdziesz TUTAJ

Czy mogę zarządzać moim systemem przez Internet?

System DOMZZY jest zaprojektowany tak, aby można było łączyć się z każdego miejsca na ziemi. Funkcja dostępu przez Internet jest funkcją abonamentową. Możesz dowolnie przedłużać roczne okresy abonamentowe Opis tej funkcji znajdziesz TUTAJ

Problemy

Po zainstalowaniu systemu żarówka zaczęła mrugać

Robimy wszystko aby wyeliminować takie przypadki stale monitorując dostępne na rynku żarówki. Jednak z uwagi na ogromną ilość typów i wariantów może się wydarzyć, że niektóre żarówki mogą “mrugać”. W tym celu należy użyć moduł regulatora zakłóceń, będącego częścią systemu DOMZZY 

W skrajnych przypadkach może się okazać, że żarówkę trzeba będzie wymienić na inny typ/model.

Po zainstalowaniu system nie widzi modułu/widzi "na szaro"

Architektura systemu DOMZZY oparta jest o komunikację bezprzewodową. Jeżeli system “nie widzi” modułu to znaczy, że komunikacja pomiędzy modułem a centralką jest niemożliwa bądź sygnał jest zbyt słaby.

Możliwe przyczyny:

– zbyt duża odległość pomiędzy centralką a modułem

– zbyt grube ściany

– zbyt duża ilość zakłóceń sygnału radiowego

– inne…

Proponowane rozwiazanie:

– ustaw centralkę w takim miejscu aby komunikacja z modułami była w optymalnej odległości

– dołóż moduł kontaktu “na drodze” pomiędzy modułem a centralką. To rozszerzy zasięg i wyeliminuje problemy z komunikacją.

– możesz dokładać kilka modułów kontaktów tworząc łańcuch. W ten sposób możesz znacznie zwiększyć zasięg systemu

Więcej o zasięgu dowiesz się TUTAJ

Nie mogę dodać nowego modułu do systemu

– odległość pomiędzy modułem a centralką jest zbyt duża. Ewentualnie odległość jest mała ale na przeszkodzie stoi zbyt gruba ściana/strop. Pamiętaj że możesz skorzystać z funkcji DOMZZY Mesh rozszerzając zasięg, jednak najpierw moduł musi zostać poprawnie dodany. Oznacza to, że na tym etapie moduł i centralka muszą się “widzieć”

Żarówka nie świeci się

Robimy wszystko aby wyeliminować takie przypadki stale monitorując dostępne na rynku żarówki. Jednak z uwagi na ogromną ilość typów i wariantów może się wydarzyć, że niektóre żarówki mogą nie współpracować z systemem DOMZZY 

W skrajnych przypadkach może się okazać, że żarówkę trzeba będzie wymienić na inny typ/model.

Nie mogę połączyć się z systemem przez domową sieć WiFi

– nieprawidłowo skonfigurowane bądź nieskonfigurowane połączenie centralki z domową siecią WiFi. Więcej o tym jak połączyć centralkę z domową siecią WiFi znajdziesz TUTAJ

– problemy z domową siecią WiFi

– utracono połączenie z nieokreślonych przyczyn. Zresetuj centralkę systemu DOMZZY Zresestuj urządzenie domowej sieci WiFi.

Nie mogę połączyć się z systemem przez Internet

– nieprawidłowo skonfigurowane bądź nieskonfigurowane połączenie centralki z Internetem. Więcej o tym jak połączyć centralkę z Internetem znajdziesz TUTAJ

– problemy z domową siecią WiFi udostępniającą Internet

– okres abonamentowy wygasł. Subskrybuj usługę na następny okres

– utracono połączenie z nieokreślonych przyczyn. Zresetuj centralkę systemu DOMZZY Zresestuj urządzenie domowej sieci WiFi

– problemy techniczne serwera połączenia internetowego. Odczekaj chwilę i spróbuj ponownie

Zdarza się, że niektóre polecenia wykonywane są po dłuższej chwili

Architektura systemu DOMZZY oparta jest o łączność bezprzewodową. Standardowy czas wysłania/odebrania polecenia nie powinien przekraczać 2 sekund. Zdarza się jednak czasem, że z uwagi na zbyt słaby sygnał czas ten może się nieznacznie wydłużyć bądź sygnał może nie zostać odebrany. W takich przypadkach zadbaj o to aby komunikacja pomiędzy centralką a modułami była na optymalnym poziomie. Więcej o zasięgu dowiesz się TUTAJ